Skip to content

קמפיין הפרסום משנת 2007 של מותג מוצרי הטיפוח לשיער Sunsilk של Unilever

29/12/2009

קמפיין הפרסום משנת 2007 של מותג מוצרי הטיפוח לשיער Sunsilk של Unilever

דיויד שוגרמן David Sugarman

            בתחילת 2007 הועלה לאתר youtube סרטון וידאו, לכאורה אותנטי בשם Bride has massive wig out. בסרטון רואים כלה שעות לפני החתונה שלה, שמגלה כי התספורת שלה נהרסה לגמרי ומתחילה להשתגע ולגזור את השיער שלה – או כמו שנאמר בסרטון “started to wig out”. לאחר כשבועיים, בהם נצפה הסרטון כ-2.8 מליון פעמים וזכה להתייחסויות נרחבות בתקשורת וכן ב-talk shows בארה"ב וקנדה, פורסם בעיתונות כי למעשה מדובר בחלק מקמפיין השיווק של מותג Sunsilk של חברת Unilever העולמית. אתר youtube הסיר באופן מיידי את הסרטון אולם מאוחר יותר הסרטון הועלה אליו מחדש ע"י הגולשים לאתר.   
            בהמשך, הועלו לאתר youtube למעלה מ-3,800 סרטונים שמחקים את הסרט המקורי ומתייחסים אליו. כמו כן, הקמפיין המשיך בתחרות סרטוני wig-out ב-MTV, כאשר הסרטון הזוכה שודר ב-MTV וזיכה את יוצרו ב-10,000$. ראוי לציין כי הפקת הפרסומת המקורית שזכתה לתפוצה הנרחבת ולהד התקשורתי המרשים – עלתה לחברת הפרסום  Capital C כ-3,000$ בלבד.

            הקמפיין הנ"ל מתאר למעשה שיטת שיווק בשם Viral Marketing. השיטה מבוססת על פרסום ברשתות חברתיות – כיום רשתות וירטואליות כגון Youtube, Facebook, Myspace. חומר הפרסום מופץ ברשתות כחומר אותנטי שיוצר ע"י חברי הרשת החברתית בשיטת word of mouth, בתחילה דרך חברים עם קישוריות גבוהה ומשם הלאה לחברים רבים ככל האפשר ברשת החברתית. שיטה זו מובילה לתפוצה רחבה מאוד של החומר הפרסומי תוך מיצובו כאמין ובעל social proof עקב ה-word of mouth.

פרסומת זו מדגימה למעשה מספר אלמנטים אותם למדנו בשיעור השלישי :

הפרסומת יוצרת אמפתיה אצל הצופה, שכן הוא מסוגל להזדהות עם מצבה של הכלה. מעבר לזה, טביעת המונח wig out (שלא היה קיים קודם לכן) יוצרת גם היא liking והזדהות עם הפרסומת ובהמשך עם המוצר.

הפרסומת יוצרת framing חיובי – מוצרי השיער של sunsilk מצילים ממצבי שיער קשים מאוד.

ה-framing במקרה זה מתקשר גם ל-loss aversion, כשההפסד פה הוא של מראה השיער ולכן מוצרי השיער שמונעים את המצב הנוראי נתפסים כהרבה יותר מאשר סתם מוצרים לשיער שתורמים למראה יפה יותר מסתם מראה רגיל.

להגיב

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: