Skip to content

ניתוח קמפיין פרסומי VISA

29/12/2009

ניתוח קמפיין פרסומי VISA

דיויד שוגרמן David Sugarman

תיאור המצב לפני הפעולה:

שוק כרטיסי האשראי הינו שוק רווי עם תחרות עזה. השחקנים העיקריים הינם שחקנים גלובליים ובראשם:

  • VISA
  • American Express
  • MasterCard

 בשוק כגון זה ניתן לצמוח בשני אופנים בעיקר:

  • הגדלת נתח שוק על חשבון אחד המתחרים – רכישת לקוחות חדשים שיאלצו להחליף את כרטיס האשראי הנוכחי בחדש (או שישתמשו בכרטיס החדש בנוסף לכרטיס הנוכחי)
  • הרחבת השימוש הממוצע של הלקוחות בכרטיס – משמע, ביצוע של יותר קניות דרך כרטיס האשראי (דוגמא ישראלית, שלא צלחה – ניסיון לשכנע שוכרי דירות לשלם את שכר הדירה דרך כרטיס האשראי)  

אחד ממאפייני שוק האשראי הינו כי צרכנים רבים (בארצות הברית בעיקר אך גם בשווקים אחרים) משתמשים בכרטיס האשראי באופן שוטף אך ורק לקניות גדולות – כאשר מדובר בהוצאות יומיומיות בוחרים מרבית הצרכנים לשלם במזומן.

תיאור הפעולה שנקטה חברת VISA:

במקרה דנן, מנסה חברת VISA להרחיב את השימוש בכרטיסי האשראי שלא דרך 'מלחמה' על לקוחות מול השחקנים האחרים (MasterCard, Amex) אלא דרך שינוי תפיסת הלקוח את המוצר ככזה המתאים גם לקניות הקטנות, השוטפות והיומיומיות.

אחת התפיסות אותן מנסה חברת VISA לשנות היא את התפיסה כי תשלום בעזרת אשראי גוזל יותר זמן מתשלום במזומן.

דוגמאות לפרסומות של VISA:

http://il.youtube.com/watch?v=wVdfeSxJ2nM&feature=related

http://il.youtube.com/watch?v=I7rm-yadkGY&feature=related

 

אילו עקרונות מומשו בפרסומות אלו:

בפרסומת זו, מנצלת חברת VISA  את העקרונות הפרסומיים הבאים:

  • שייכות – 'כולם משתמשים בכרטיס באופן זה'
  • בולטות שלילית – 'מי שלא משתמש באופן זה בכרטיס מזיק לכלל'
  • שינוי תפיסתי – תשלום ב VISA הוא התשלום המהיר יותר, לא מזומן.


One Comment
  1. לילך permalink

    מעניין לראות את הקו הפרסומי דרכו חברות בארץ מנסות לשווק לאנשים כרטיס אשראי בשנים האחרונות. (ראה את פליטי החמישייה הקאמרית שמככבים אצל חברות האשראי הגדולות) יכול להיות שבארץ מיישרים קו?

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: