Skip to content

ניתוח קמפיין פרסומי – חברת MOEN

29/12/2009

ניתוח קמפיין פרסומי – חברת MOEN.

דיויד שוגרמן – David Sugarman

 

 Revolution Shower Head 

חברת Moen החליטה להיכנס לשוק ראשי מקלחת לצרכנים (consumer showerhead). מכיוון שמדובר במוצר מאוד נפוץ החברה הייתה צריכה לייצר בידול.

על מנת למצוא תכונות שיכולות לבדל את המוצר שלהם, בחרה חברת Moen לבצע  מחקר אתנוגראפי. הסיבה לכך פשוטה – רוב האנשים אינם יכולים לבטא במילים את החוויה שלהם במקלחת, ומה יהווה לדעתם ראש מקלחת טוב.

Moen שכרו את חברת QualiData Research לטובת הנושא, חברה המתמחה במחקר אתנוגראפי.

שני אתגרים עיקריים עמדו בפני החוקרים:

  • הצבת מצלמות שיהיו הן עמידות לתנאי רטיבות והן בטוחות לשימוש
  • השגת משתתפים לניסוי – אתגר זה התברר כחלק הקל – קשר נוצר עם מספר נודיסטים ואנשים שונים שקיבלו כסף תמורת ההשתתפות בניסוי. מספר עשרות השתתפו בניסוי.

 

במהלך השנים 1996 ו-2001 בוצעו הניסויים, והתוצאות שלהם היו:

  • רסס המים בראשי המקלחת הקיימים היה מוגבל ברוחבו
  • אנשים משתמשים במים בתור אמצעי להרגעה או המרצה
  • המקלחת הינה צורך רוחני פיסי כאחד – אדם אחד אפילו התפלל
  • במקלחת קיימת תחושה של אובדן זמן
  • אין צורך בכמות מים גדולה כדי להשיג אפקט איכותי

על סמך תוצאות המחקר עיצבה חברת Moen את ה –Revolution – ראש מקלחת המתומחר במחיר גבוה ומיועד לפלח שוק של ראשי המקלחת היוקרתיים. הייחודיות של המוצר הינה ביכולת לבחור מספר מצבים שונים ע"י כפתור וכן סיבוב טיפות המים כך שהן פוגעות בגוף בעוצמה רבה יותר.  כמו כן, המוצר חוסך מים יחסית למוצרים אחרים – מבלי להתפשר על החוויה.

לדברי Jack Suvak, מנהל מחקר שווקי בחברת Moen, המחקר האתנוגראפי אפשר להם להשיג הרבה מידע שלא ניתן היה להשגה בשיטות אחרות.

סיכום: המוצר הפך לרב מכר והוכיח כי לקוחות מוכנים לשלם כסף טוב על מוצרים איכותיים שנותנים ערך מוסף.

 מקורות:

www.washingtonpost.comNaked trueth meets market research

http://www.moen.com/revolution/

להגיב

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: