Skip to content

ניתוח קמפיין פרסומי – חברת חשמל

29/12/2009

ניתוח קמפיין פרסומי – חברת חשמל

דיויד שוגרמן David Sugarman

חברת החשמל נתפסת על ידי הציבור בישראל כאחת החברות השנואות במשק. בסקר שערכה לפני ארבע שנים המועצה לצרכנות, התברר כי המונופול הבעייתי ביותר מבחינה צרכנית הוא חברת החשמל-  29%  מהציבור סבורים כך. גם דו"ח הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל ל 2002- מצא כי "מערך המחשוב בחברה אינו יעיל ומכביד על הצרכנים, בחשבונות אין גילוי נאות ומספר התלונות המוצדקות נגד החברה עלה בשיעור משמעותי.

חברת החשמל היא אמנם מונופול בישראל אך גם מונופול מנסה לשמור על קשר עם הציבור, ליצור דימוי חיובי וגאוות יחידה אצל העובדים. דימוי טוב גם משפר את היכולת להשיג מחיר טוב אם המונופול ילך להפרטה.

חברת החשמל ניהלה מסע הסברה ברוב אמצעי התקשורת, בעלות של מיליוני שקלים, שנועד לעודד את הציבור להתנהגות בטיחותית בטיפול בחשמל. חברת החשמל בחרה בדמויות שקע ותקע להובלת הקמפיין בכדי להעביר מסרים בנוגע לבטיחות בחשמל, להביא לשינוי הדימוי שיש לה בעיני הציבור (מונופול, כוחני, עושק) ולהגיע לציבור באמצעות שינוי תדמיתי. החברה השתמשה בדמויות אלו מאחר והן מעוררות אהדה ובאמצעותן ניסתה ואף הצליחה להעביר את מסריה תוך התגברות על האנטגוניזם של הציבור כלפיה.

מנהלי הקמפיין חפצו בניתוק ההקשרים הישנים לחברת החשמל (כוחנות וכו') ויצירת הקשרים חדשים (רעננות, צעירות, דיבור בגובה העיניים). ישנה חשיבות רבה לתחושות המתקבלות בקרב האנשים בעת העברת המידע ושימוש בדמויות שמעוררות הזדהות כ"שקע ותקע" מקל על העברת האינפורמציה מאחר והקהל מרגיש בנוח איתן ועם המסר שמועבר באמצעותן. בנוסף, שימוש בדמויות תקע ושקע בסיטואציות שונות לצורך העברת המסרים העלה את רמת העניין והוביל להגברת הזיכרון.

 

http://www.youtube.com/watch?v=iW8oKjVaEEY

http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=986116

http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=986122

 

 

 

 

קשה לקבוע את הצלחת הקמפיין מפאת היות חברת החשמל מונופול, אך "אבא" של שקע ותקע, הפרסומאי ראובן אדלר, שהמציא את צמד הבובות, טוען :"מאז שהתחלנו להשתמש בבובות – הדימוי של החברה רק משתפר. לדבריו "שקע ותקע מעבירים ביעילות רבה את המסרים הדרושים לחברת החשמל, מצליחים לרכך את עמדת הציבור כלפיה ולצבור עבור החברה אהדה".

להגיב

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: