Skip to content

מערכות ERP לעסקים קטנים

29/12/2009

מערכות ERP לעסקים קטנים

דיויד שוגרמן David Sugarman

ההיצע בישראל

מקור : http://www.etop.co.il/HTMLs/article.aspx?c0=12238&bsp=12235

*    בשוק זה קיימים 7.6 מיליון עסקים קטנים בהם מספר המועסקים קטן מ- 100 עובדים

*    56% מעסקים אלו מספר המועסקים קטן מ- 5 עובדים

*    שוק זה מתאפיין בתחומי עיסוק:

          –       25% שירותים

          –       23% קמעונאי

          –       16%  חקלאות, כרייה, תחבורה, בניה ושרות ציבורי

          –       13% שירותים מקצועיים לעסקים

*    מחזור הכנסות שנתי ממוצע לעסק  – 1.6 מיליון $

*    60% מהעסקים מדווחים על עליה של  8% בהיקף ההכנסות בסכום 12 חודשים אחורה

*    20% מהעסקים משתמשים בהנפקת חשבוניות אלקטרונית, 7% מתכננים לעבור לשיטה זו

*    49% מהעסקים משתמשים בתוכנה לניהול חשבונות

*    20% משתמשים בלשכת שרות חיצונית

*    50% מנפיקים את תלושי השכר בעסק

נתונים אלו מעידים על פלח שוק בצמיחה מרשימה עם צרכים בתחום שרותי ה- IT,  פלח שוק שלא טופל ע"י חברות שרותי ה- IT כגון IBM, SAP, מיקרוסופט ואורקל, חברות שמיצו את פוטנציאל המכירות בחברות ענק החלו ללטוש עיניים לשוק זה, עדות לכך הנה המהלכים הבאים שהפגנו:

 

מיקרוסופט חברה שבעבר התמקדה ביישומים תשתיתיים בלבד, החליטה להיכנס לתחום היישומים העסקיים היא רכשה בשנת 2000 את  Great Plains Software  בתג מחיר של 1.1 ביליון דולר ובשנת 2002 רכשה את חברת Navision הדנית ב- 1.3 ביליון דולר, כל זאת בכדי לעלות שלב בסל הפתרונות ללקוח הסופי, במקרה זה העסקים הקטנים תוך ניצול מערכי השיווק וההפצה שלהם, שימוש  ביישומים התשתיתיים שלהם ושילובם בקונספט העסקי של היישום, דוגמאות לכך הנו מוצר בתחום ה- CRM גרסת Dynamics CRM 3.0 ששוחררה לאחרונה, כולל הכרזה של מיקרוסופט בישראל שיישום ERP מבוסס עברית יושק בעוד 18 חודשים.

                                                                                                          

אורקל (Oracle ) חברת יישומים שנייה בגודלה אחרי SAP , שמה לעצמה מטרה לחדור לשוק ה-SMB והיא עושה זאת דרך שני חזיתות, האחת בעזרת רכישת חברת היישומים "פיפל סופט" בשנה שעברה המתמחה בשוק ה- CRM, בכדי להיכנס לשוק התוכנות היישומיים העסקיים שהיקפו 20 מיליארד דולרים ובימים אלו השלימה רכישת חברת פורטל (Portal Software) לתחום שרותי התוכן. ובחזית השניה ניסיונות שיווק מערכת Oracke ERP לשוק ה- SMB .

 

SAP זיהתה שוק זה ובאמצע שנת 2002 רכשה את חברת "מנהל" בכדי לחדור לשוק ה- SMB בעזרת המוצר SAP Business One  SAP יישום זה המשווק בכל העולם ויושם בכ- 10,000 חברות בעולם, יתפוס נתח נכבד במספר הלקוחות של SAP לשנים הבאות וכמובן נתח יחסי בהתאם בעוגת ההכנסות של הארגון. מטרתה של SAP לשלב מוצר זה בסל הפתרונות האירגוניים שלהם, כך שיספק פתרון לארגון גדול המשתמש ביישום SAP R/3 ומעוניין ליצור רצף תהליכים, עם חברות בנות וסניפים אשר יישום מוצר כדוגאת SAP R/3 יעיק עליהם מכל הבחינות, לצורך כך תשתמש SAP ב- SAP Netwever כפלפורמה מגשרת, כדוגמאת מודל התקשורת 7 השלבים הידוע מתוך פרוטוקולי התקשורת( OSI / ISO ).

 

–         SAP 

מקור: http://www.sap.com/israel/smallbusiness/business_value/costs/index.epx

יתרונות מערכת SAP 

הפצה  

ככלל, מפיצים סיטונאיים מבקשים למצוא דרכים להגדיל הכנסות על ידי צמצום עלות הסחורות, הקטנת עלויות התפעול ותוך מציאת יתרון על פני המתחרים.

פתרון מתאים לניהול עסקי אמור להקל על המפיץ במימוש יעדים אלה.

באמצעות SAP Business One, תיהנה מיכולת ראייה ברורה של מערך התפעול שלך, כך תוכל לקבל במהירות החלטות מושכלות המבוססות על מידע עדכני ומדויק. תהליכים עסקיים שהיו בעבר מסורבלים לביצוע וממושכים בזמנם, הופכים כעת לאוטומטיים. כך מתפנה לך עוד זמן שאפשר לנצלו כדי להתמקד בהרחבת הצמיחה ובגידול ברווחיות.

גורמים עיקריים:

אינטגרציה בין ספקים – הידוק הקשרים בשרשרת האספקה שלך.

ראייה ברורה של עסקאות – יכולת מעקב אחר נתונים הקשורים במשלוח, קבלה, אריזה והפקת הזמנות על מנת למזער טעויות ועלויות.

בקרת עלויות – של תהליכים סיטונאיים תאפשר לך לצמצם עלויות.

שירותי ערך מוסף – הצע ללקוחותיך חיובים מפורטים וברורים.

ייצור

 

חברות יצרניות עומדות בפני תחרות עולמית גוברת והידוק הפיקוח, כמו גם תנודות בביקוש מצד הלקוחות ומחזורי חיים קצרים והולכים של מוצרים. בעזרת SAP Business One, תוכל לשפר את העסק היצרני הודות ליכולת הראייה המשופרת של שרשרת האספקה, ייעול תפעולי ושיפור רמת השירות ללקוחות.

 

גורמים עיקריים:

בידול תחרותי – הגדלת המכירות באמצעות אספקה מהירה יותר תוך צמצום העלויות.

ניהול והרחבה של שרשרת האספקה – עתה יהיה קל יותר להיות חלק משרשרת האספקה שלך – הן לספק והן ללקוח.

אוטומציה ושכלול של מערך התפעול העסקי – קל יותר לעמוד בדרישות הפיקוח והתקנות בעזרת תביעות חיוב ואישורי חיוב אוטומטיים.

 

קמעונאות 

 

בענף הקמעונאות, שביעות רצון הלקוח הוא בעל חשיבות עליונה. אך לא תמיד קל לעמוד בדרישות הלקוחות. הביקוש למוצרים שונים משתנה – ויחד איתו עשויות להשתנות כהרף עין ההעדפות גם בנוגע לשיטת האספקה ללקוח. בעזרת SAP Business One תוכל לנהל מעקב אחר מלאי, לפקח על רמות הביקוש ולקבל יכולת ראייה משופרת על לוחות הזמנים של הספקים שלך – והכול כדי לשמור על רמת שביעות הרצון של לקוחותיך תוך התמקדות במימוש יעדיך העסקיים.

גורמים עיקריים:

ערוצי מכירות – יכולת להציע מוצרים ושירותים דרך הערוצים הטובים ביותר.

ניהול שרשרת אספקה – חיזוי של הביקוש הודות לאפשרות צפייה בהיסטוריית המכירות של הלקוח והעסק בזמן-אמת.

שיפור יכולת הראייה – יכולת ניתוח נתונים של חנויות, יצרנים, לקוחות וסחורות.

 

 

שירותים 

חברות הנותנות שירותים זקוקות ליכולת ראייה טובה של כל היבטי התפעול כדי שיוכלו להגיע לרווחיות גדולה ככל האפשר. חברה שצמחה באופן אורגני עשויה לגלות שיכולת ראייה זו נפגמת כתוצאה מיישומים שאינם מקושרים זה אל זה. מערכת SAP Business One יכולה לספק מבט מאוחד על הנתונים, לאפשר אוטומציה של ניהול פרויקטים ולסייע בניהול הזמן וההוצאות.

 

גורמים עיקריים:

יכולת ראייה משופרת של פרויקטים – מבט מלא ומשולב על הנתונים.

ניצול מרבי של המשאבים – צמצום משך הזמן הדרוש לאיוש פרוייקטים וניצול מומחים מבית ומחוץ.

ייעול תפעולי – הזנת נתונים פעם אחת בלבד.

אספקת שירות איכותי – מענה על ציפיות השירות של הלקוח.

 

עלויות יישום

עלות תוכנה – שבדרך כלל מחושבת לפי מספר רישיונות השימוש הדרושים – היא רק אחד מכמה וכמה רכיבים שתצטרך לקחת בחשבון בעת גיבוש התקציב. בהתאם למורכבות הפתרון שתרצה להטמיע, ייתכן ותהיינה עלויות נוספות הקשורות בהסבת הנתונים הקיימים בארגון ל-SAP Business One והתאמת הפתרון ליישומים הקיימים כבר אצלך.

 

כעסק קטן או בינוני אשר מבקש להטמיע SAP Business One תעבוד יחד עם שותף עסקי של SAP אשר יטמיע את הפתרון אצלך ויתאים אותו לתהליכים העסקיים בעסק שלך.

 

אף שאותו שותף עסקי יפקח על הטמעת SAP Business One, תזדקק גם לגורם פנימי בארגונך שינהל את הקשרים מול השותף ויבטיח שהפרויקט מתקדם לפי ציר הזמן שנקבע לו. תפקיד זה עשוי ליפול בחלקו של מנהל מערכות המידע בארגון, ואם אין לך עובד במשרה מלאה המופקד על מערך ה-IT, תוכל למנות לתפקיד זה מנהל פרויקטים אחר.

 

בנוסף, מומלץ להקצות תקציב להדרכה והכשרה של המשתמשים. כמו בכל הטמעה של טכנולוגיה חדשה, הדרכה מקיפה על המערכת ולאחר מכן הדרכות מקצועיות על המודולים השונים במרכז ההדרכה של SAP Education Center, SAP, יעצימו את היכולת של המשתמשים לתפעל את המערכת באופן עצמאי ויבטיחו שיוכלו ליהנות ממלוא הפוטנציאל הגלום בפתרון.

 

תשואה על השקעה ROI 

להלן כמה דוגמאות ליעדים טיפוסיים:

פרודוקטיביות – זרימת התהליכים העסקיים יאפשר לעובדיך לבצע יותר בפחות זמן.

עלות עבודה – אוטומציה של תהליכים תוכל לסייע בצמצום מספר העובדים הדרושים כדי לתפעל את עסקך.

ביצועים פיננסיים – דיוק רב יותר בדיווח הפיננסי יכול להאיץ את קצב הגבייה ולהעניק לך מבט מדויק יותר של מצב היתרות לטווח הקצר ולטווח הארוך.

ניהול מלאי – הידוק הפיקוח על מערך המלאי עשוי להאיץ את מחזור המלאי ולצמצם את ההשקעות על מוצרים איטיים.

תמחיר – דיווח פיננסי בזמן-אמת יכול ליצור תמונה ברורה יותר של העלויות הכוללות ולסייע לך לשפר את שולי הרווח של מוצרים או שירותים.

הכנסות מלקוחות – בעזרת יכולות ה- CRM תוכל לזהות את צורכי הלקוח, ובהתאם לזאת להגדיל את ההכנסה פר לקוח או לצמצם את קצב חילופי הלקוחות.

תחזוקה ושירותי תמיכה לרכיבים טכנולוגיים – תוכל לצמצם את ההוצאות שאתה מוציא על תחזוקה של מערכות ותיקות ומיושנות, דבר שישפר את "השורה התחתונה" של העסק שלך.

שיפור תהליכים – הפחתת עלויות מסוימות בעזרת אוטומציה של תהליכים בעסק. לדוגמה, מערך חיוב אלקטרוני עשוי לצמצם את כמות חשבוניות הנייר, עלויות הדיוור ואפילו תשלומים מסוימים על פיקדונות בנקאיים.

ניתוח היתרונות תלוי בצרכיך העסקיים הספציפיים. לפניך מספר תרחישים טיפוסיים של חברות בתעשיות שונות:

 

הפצה: ייעול להגדלת שולי הרווח 

חברה המפיצה ספרים וכתבי עת בסניפים של רשת מרכולים צמחה באופן אורגני, ולא השקיעה חשיבה אסטרטגית במערכות התפעול שלה. כתוצאה מכך, החברה אינה יכולה לנתח באופן ברור את הקשר בין הזמנות לקוחות ומשלוחים ללקוחות, דבר שגורם לאובדן שולי הרווח ולהשקעה לא נחוצה במלאי. חברה זו זקוקה ל-SAP Business One כדי שתוכל לקבל מבט כולל על העסק – ובייחוד על מגמות בביקוש ובהיצע – כדי שיוכלו לשפר את חילוף המלאי, לשפר את שולי הרווח ולהגדיל את ההכנסה הכוללת מלקוחות. בחברה שכזו התשואה להשקעה יכולה לבוא לידי ביטוי ב:

נראות שולי הרווח – תמונה ברורה יותר של עלויות מלאי בהשוואה למחירי המכירה עשויה להביא להגדלת שולי הרווח.

חיסכון בכוח אדם – דיוק במשלוחים יכול לצמצם את היקף ההחזרות ולאפשר לחברה להסתפק בפחות עובדים לאיוש מחלקת ההחזרות.

צמצום המלאי – שיפור בניהול המלאי יכול להאיץ את קצב חילוף המלאי או לאפשר לחברה להחזיק במלאי, יותר קווים של מוצרים.

 

קמעונאות: התאמת המלאי לצורכי הלקוח 

בבעלות חברה קטנה המוכרת ריהוט ביתי שלוש חנויות ואתר אינטרנט. מאחר וחסר לה מבט כולל על הפעילות העסקית המתבצעת הן בחנויות והן באינטרנט, היא מעוניינת להתקין מערכת משולבת כמו SAP Business One, כך שתוכל להתאים את המלאי בנקודות המכירה שלה לזה שמוצע בחנות האינטרנט. החברה גם מבקשת לזהות פריטים מיושנים בקלות על מנת למנוע מצב בו תיאלץ למכור סחורה ישנה בהנחה גדולה מדי. לבסוף, החברה מבקשת לקבל תמונה ברורה יותר על הרגלי הקנייה של ציבור הלקוחות, כדי לבחור פריטי מלאי רווחיים יותר שיתאימו לצורכי הלקוחות ויסייעו להגדיל את מאגר הלקוחות של החברה. בחברה שכזו התשואה להשקעה יכולה לבוא לידי ביטוי ב:

גידול במספר הלקוחות – מהי כמות הלקוחות החדשים שיצטרפו למאגר הלקוחות של החברה או ישמרו לה אמונים מדי חודש הודות לשיפור השירות?

עלויות תחזוקת מערכות IT – קישור בין אתר האינטרנט לבין המלאי בחנויות עשוי לצמצם את התשלומים שיידרשו לעדכון תכוף של האתר.

צמצום המלאי – ניהול יעיל יותר של מערך הרכש עשוי לצמצם את כמות הסחורה המיושנת שהחברה נאלצת למכור בהנחה.

שיפור ההכנסה מכל לקוח – התאמת דרישות הלקוחות למלאי הזמין עשויה לסייע בשיפור השוליים הכוללים.

חיסכון ניהולי – פחות הוצאות על הזנת נתונים, שליחת פקסים וזמני השבתה של מחסנים.

 

שירותים: האצת הגבייה וייעול מערך החיובים 

חברת ייעוץ מחפשת שיטה יעילה יותר לתיעוד שעות בתשלום, שיפור הגבייה והכנסה גבוהה יותר מכל לקוח. חברה זו צופה כי תשתמש ב-SAP Business One כדי לסייע בניהול יעיל יותר של אנשי הקשר בארגון, בשיפור מידת הדיוק של החשבוניות ובשיפור ברמת נאמנות הלקוח על ידי שיפור ברמת השירות. בחברה שכזו התשואה להשקעה יכולה לבוא לידי ביטוי ב:

שיפור ההכנסה לכל יועץ – הכנסות פוטנציאליות בגובה של 5% עלולות לרדת לטמיון כאשר יועץ אינו מחייב באופן מלא עבור כל העבודה שהוא מבצע. אוטומציה של התהליך עשויה לצמצם סכום זה ב-0.25% ואף יותר.

רמת נאמנות הלקוח – שיפור ניהול רשומות וחוזים עם לקוחות יעלה את רמת השירות המוגש ללקוח.

ייעול הגבייה – מעקב תקין אחר פרוייקטים וחשבוניות מדויקות יותר יוכלו לצמצם את מספר המחלוקות סביב החיוב ולהאיץ את קצב התקבולים.

חיסכון בעבודה – שיפור התהליכים עשוי לצמצם את הצורך בעובדי תמיכה בהיקף של משרה מלאה.

 

ייצור: החלפת מערכות מיושנות ליצירת אינטגרציה בשרשרת האספקה

אצל יצרן מסוים של יחידות קירור תעשייתיות קטנות מופעלות מערכות רבות שפותחו במיוחד עבורו. אותו יצרן מבין שאין באפשרותו להרחיב את העסק ללא מערכת משולבת. הוא מעוניין בפתרון משולב לניהול עסקי כדי לשפר את זרימת המידע בין ההיבטים השונים של העסק. בעזרת הפתרון הוא מקווה לצמצם את המלאי, לשפר את הפרודוקטיביות של עובדיו ולהבטיח שיוכל לנצל את כל ההזדמנויות לייצור הכנסה ממאגר הלקוחות שלו, כולל הכנסות משירותים שכיום יורדות לטמיון משום שאותו יצרן אינו מצליח לזהות בזמן לקוחות שתקופת האחריות על פריטי הציוד שברשותו כבר הסתיימה. בחברה שכזו התשואה להשקעה יכולה לבוא לידי ביטוי ב:

עלויות עבודה – מהלכי הייעול עשויים לסייע בצמצום מספר העובדים שיידרשו באולמות הייצור.

צמצום המלאי – דיווח מדויק יותר מסייע בצמצום המלאי.

שיפור מערך הרכש – היכולת לנתח את היסטוריית הרכישות ולפקח על ביצועי ספקים תסייע בצמצום עלויות הרכישה.

שיפור ההכנסה פר לקוח – על ידי מכירת שירותים נוספים, ניתן להגדיל את היקף ההכנסות.

חיסכון בעלויות ניירת – שיפור התקשורת בין מערכות מבטל את הצורך בהדפסה ובשליחה של הזמנות עבודה.

 

 

–         אוראקל

מקור : http://www.oracle.com/global/il/ilnews/oracle_easy_erp.html

אורקל מרחיבה כניסתה לשוק המערכות לעסקים קטנים עם – פתרון ERP חדש – Oracle is Easy

אורקל יוצאת במהלך חדש תחת השם , Oracle is Easy פתרון ERP המיועד לעסקים קטנים בהתאמה מירבית לצרכיהם העסקיים והפונקציונליים.

המדובר בחבילת מוצר קלה ונוחה שהשם Easy תואם את מאפייניה:

קל בקניה , החל מ-130אלף דולר למערכת ERP

וקל בהטמעה – 4 חודשים והמערכת עובדת.

לדברי אלברטו מרנפלד סמנכ"ל מכירות אפליקציות באורקל ישראל: "מדובר בשינוי פרדיגמה של יישום מערכת ERP בארגונים קטנים (בין 15-30 מליון $ מחזור), כיוון שהתפיסה המחשבתית והמתודולוגית משתנה לגמרי:

ארגונים קטנים צריכים, מצד אחד, תשתית חזקה על מנת לצמוח. מצד שני, הם אינם בנויים להוצאה גדולה על תשתית יקרה. עד היום, על פי המתודולוגיה של מערכות ERP , היה בין שלב ההתקנה לשלב ההדרכה תהליך ארוך של התאמה לארגון (gap analysis) , שמייקר את עלות המערכת, גם כאשר מדובר במערכת מדף. הפתרון החדש מנטרל את הצורך בכל השלב הזה.

אין שום סיבה שארגון קטן יעבור תהליך כזה, כאשר לאורקל יש בהיצע מערכות ורטיקאליות בעלות עושר פונקציונלי, המבוסס על ידע מצטבר עצום. החברה מטמיעה מזה 10 שנים מערכות כאלה, בקרב 40,000 לקוחות ומשקיעה כמיליארד $ בפיתוח לשנה במערכות הללו. כתוצאה מכך, המערכות כוללות את כל סוגי הסיטואציות העסקיות לכל ורטיקל (תחום עיסוק)."

כיום ניתן להתקין את המערכת בארגון, ולעבור ישר לשלב טיוב הנתונים והדרכת משתמשים. אורקל הופכת את תחום ה- ERP להטמעת מערכות מדף, ללא צורך בשינויים והתאמות. זהו חלומו של כל מנהל אשר רואה במערכת ERP תשתית ארגונית לניהול התהליכים העסקיים.

"הפתרון החדש של אורקל הינו שילוב של מספר מרכיבים: ידע שנצבר באמצעות עשרות אלפי לקוחות ברחבע העולם, טכנולוגיה מובילה בעולם של מערכות מידע ארגוניות וטכנולוגיה ייעודית לתמיכה בפעילות השוטפת של המשתמש ( UPK – User Productivity Ki ). אורקל מבינה שחשוב לתמוך בקשיי ההסתגלות של המשצמשים היחס למערכת מידע חדשה. לכן אורקל מביאה טכנולוגיה ייחודית אשר מבטיחה הטמעה של התהליכים עסקיים אצל משתמשי הארגון".

 

המערכת מיועדת, כאמור, לעסקים קטנים כאשר התשתית תאפשר להם עבודה באותה מערכת ERP גם לאחר צמיחה והתרחבות.

 

לדברי מרנפלד, אורקל ישראל מובילה את התחום של מערכות ERP ו- CRM למגזר העסקי, כאשר SAP מתמקדת יותר ויותר בתחום של מערכות ERP למגזר הממשלתי. הכניסה של אורקל לתחום העסקים הקטנים בהצעה של אורקל איזי, תבטיח הובלה מוחלטת בקרב המגזר העסקי.

 

אורקל Easy שונה מכל פתרון של הצתחרים בכמה וכמה היבטים:

 

אורקל Easy מבוססת תהליכים עסקיים לעומת מערכות אחרות כגון MS ו- SAP אשר עובדות בצורה מודולרית

אורקל Easy מציגה טכנולוגיה ייחודית לתמיכה במשתמש הקצה לאורך זמן באמצעות כלי ה- UPK ( USER PRODUCTIVITY KIT

אורקל Easy מכילה פלטפורמת BI מתקדמת אשר תומכת בתהליכי קבלת החלטות של המנהלים

שיווק המוצר ייעשה על ידי חברת יוניטסק.

 

–         פריוריטי, זום לעסקים

מקור : http://www.yaadnihul.co.il/default.asp?p=674

מערכת מידע ERP – פריוריטי (Priority). הנה תוכנת ERP הנפוצה ביותר בישראל לעסקים בינוניים ובינוניים +. פריוריטי תורגמה לכ 10 שפות ונמכרת במדינות רבות בכל רחבי הגלוביס.

לפני מספר שנים זוהה צורך במערכת מידע ERP ייעודית, אשר תותאם במיוחד לארגונים קטנים המעוניינים להחליף מערכות קיימות במערכת מתקדמת, אינטגרטיבית ובעלת עוצמות רבות בכל תחומי ניהול המידע הארגוני.

תוכנת זום לעסקים הביאה את בשורת מערכת מידע ERP לעסקים קטנים. זום לעסקים הנה נגזרת מדויקת של מערכת מידע פריוריטי במודולים הסטנדרטים. זום לעסקים, נהנית מכל הניסיון והבגרות של ה"אחות הגדולה" פריוריטי.

מאז כניסת זום לעסקים לשוק, קטגורית מערכת מידע ERP הפסיקה להיות נחלתם הבלעדית של ארגוני האנטרפרייז, עכשיו גם חברות קטנות מוזמנות להשתתף בחגיגה. מאז השקת מערכת זום לעסקים, היא אומצה על-ידי למעלה מ 2,000 ארגונים קטנים בישראל.

פריוריטי הגדולה וזום לעסקים זו אותה התוכנה, למעט שלושת הבדלים המהותיים הבאים:

תכולה – בפריוריטי קיימים מודולים אשר לא קיימים בזום לעסקים, למשל: ניהול פרויקטים, מודל שרות (קריאות שירות), מודל ייצור מורחב, מודל בקרת איכות, מודל רכוש קבוע.

מגבלת משתמשים: זום לעסקים מוגבלת עד 10 משתמשים (11 משתמשים כבר לא יוכלו לעבוד עם זום לעסקים). בפריוריטי אין מגבלת משתמשים.

פיתוח ייעודי: זום לעסקים הינה תוכנת מדף ללא כלי פיתוח. בפריוריטי קיים כלי פיתוח (דומה ביכולותיו לאקסס), המאפשר לארגון לבצע התאמות ייעודיות לפי צרכיו.

חלק גדול מהארגונים אשר בחרו בזום לעסקים, ראו באופק את התרחבות הארגון ובמקביל גידול בכמות העובדים. בראיה לעתיד, מנהלי הארגונים הכינו את הקרקע למצב בו כמות המשתמשים במערכת מידע ERP של הארגון תגדל למעל 10 עובדים. במקרה זה, המעבר מזום לעסקים לפריוריטי יהיה שקוף (למעט פרידה מכמה אלפי דולרים).

 

–         ניהול : תוכנה לניהול עסקי

מקור: http://www.nihul.net/whowe_r.htm

מערכת חלונאית מלאה המהווה כלי ניהולי מתקדם לשליטה ובקרה מלאים.

פיננסים : הנה"ח מלאה, התאמת בנקים, קופות, מאזנים ודוחות, ספקים, הדפסת שיקים, חיובים וזיכויים באמצעות מס"ב, תקציב, שערוכי מט"ח, חיוב/זיכוי ריבית, מערך הלוואות, רכוש קבוע ועוד.

שיווק מכירות ושירות : ניהול לקוחות, מחירון ללא הגבלה, סוכנים, הצעות מחיר ללקוח, הזמנות, ת. משלוח, הפקת חשבוניות תקופתיות ומיידיות, ניהול קופות עצמאיות, הוראות קבע, היסטורית מכונה, מערך שורות מלא מקבלת קריאה ועד להפקת חשבוניות השירות ועוד.

מלאי וייצור : ניהול פריטים, מחסנים, חלקי חילוף, עץ מוצר, קליטת ג'ובים ומעקב אחר תהליך הייצור של הזמנות מלקוחות ועוד.

רכש ויבוא : ניהול ספקים, הצעות מחיר, הזמנות וכניסות מספק, מלאי מינימום ומקסימום, עיתוד מלאי, ניהול תיק יבוא ועוד.

  

–         מערכות ERP  מבוססות קוד פתוח

 

ERP קוד פתוח – הדבר הגדול הבא

המחסור בתחרות גרם לכך שלא היה לחץ משמעותי להקטין את גודלן של המערכות או לעשותן חדשניות יותר – בעיה חמורה בעידן בו ארגונים צריכים טכנולוגיות מידע מתקדמות ודינמיות. אין פלא אם כך שמנהלי IT כדוגמת באילר פיתחו כמיהה לאלטרנטיבת קוד פתוח ראויה. "הייתי שמח למצוא מערכת ERP מבוססת קוד פתוח שתוכל להחליף את מה שיש ברשותנו כיום", אמר באילר לבאי הועידה. (אגב, באילר ציין את WiMax כמועמדת השניה לזכות בתואר הטכנולוגיה החדשה החשובה ביותר).

 

דובר נוסף בוועידה, ג'י.פי. ראנגאסוואמי, CIO ידוע שכותב את הבלוג  Confused of Calcutta ומשמש בתפקיד בכיר בחברת בריטיש טלקום, ציין שצוות ה-IT שלו עשה לאחרונה נסיונות עם תוכנת ERP מבוססת קוד פתוח בשם Thingamy. (למידע נוסף, אתם מוזמנים לבדוק את הבלוג של Thingamy. התחילו מהקטע הבא המסביר מדוע הם אינם רוצים להתחרות מול סאפ או אורקל, הם רק רוצים "להפוך את המוצרים שלהם ללא רלוונטיים").

 

אבל Thingamy אינה השחקנית היחידה במגרש ה-ERP מבוסס הקוד הפתוח. מנהלי IT רבים בחברות קטנות ובינוניות, לאחר שהתייאשו ממערכות ה-ERP היקרות והמגושמות שברשותם, החליטו להיות נועזים ופנו לפתרונות קוד פתוח כגון Compiere  ו-OpenBravo .

 

מארק אלפרין, סמנכ"ל תפעול בחברת Vertex Distribution, סיפר למגזין CIO בחודש פברואר שהחלטתו לעבור ולהשתמש ב-Compiere נבעה בעיקר מסיבה אחת: הצורך להגיב במהירות לצרכי העסק. "יש לנו צוות תוכניתנים בחברה, ולכן אנו מסוגלים לבצע בעצמנו התאמות על פי צרכי הלקוחות. מסיבה זו, גישה ישירה לקוד המקור חשובה לנו מאוד", אמר אלפרין. פרטים נוספים על התנסותו של אלפרין עם Compiere ניתן לקרוא כאן.

 

מרטין שניידר, אנליסט בכיר ב-451 Group מסכם את הדברים: "המציאות היא שהאנשים שעושים את כל העבודה בתחום ה-ERP הם צוותים פנימיים של הארגון או חברות אינטגרציה, ולא החברה המסחרית שפיתחה את המוצר. הזמינות של פתרונות קוד פתוח מחדדת את הניתוק הזה בשרשרת. כשחושבים על זה, זה ממש נס שסאפ הגיעה לגודלה הנוכחי. כל מה שהם עושים זה מוכרים שלד".

 

מתי נגיע לנקודה בה מספר גבוה של מנהלי IT בחברות בינוניות ואפילו גדולות יבינו שהם יכולים להתשתמש בפתרונות ERP מבוססי קוד פתוח? לשאלה זו אין עדיין תשובה. אבל חשוב לראות את התמונה הכללית בארגונים היום בכל מה שקשור לקוד פתוח. ארגונים רבים מריצים שרתים וירטואליים המבוססים על לינוקס. חלקם צברו מיומנויות פיתוח וידע בתחום האבטחה סביב קוד פתוח. הם הפכו את SugarCRM (תוכנת ניהול קשרי לקוחות מבוססת קוד פתוח) לסיפור הצלחה. במילים אחרות, הם כבר עשו לא מעט העבודת ההכנה הנדרשת על מנת לשקול ולתכנן את המעבר של הארגון לקוד פתוח גם בתחום ה-ERP.

 

והנה עוד רמז: ראנגאסוואמי עובד בשביל חברה קטנה שנקראת בריטיש טלקום. באילר היה מנהל ה-IT של ענקית האשראי Capital One ולפני זה של NASDAQ. לא מדובר במנהלי IT של חברות קטנות, אלא באנשים בכירים ביותר, שמאמינים שפתרונות ERP מבוססי קוד פתוח יהיו הלהיט הטכנולוגי הבא.

  

ההיצע באירופה

 מקור : http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=LC01Q

The €6.4 billion Western European ERP application market had a revival in 2006 with 7% growth in license and maintenance

 

מקור : IDC European Vertical Market Survey, 2007: Methodology IDC# M05P

Western European SMBs Prioritizing IT Investments

 

IT Investment Plans: A Summary

The survey shows that high investment priorities do not automatically translate into high investment plans. Vendors should therefore prioritize their offering according to budgeted investments in the short term, while building upon investment priority levels for longer-term strategies when they do not emerge as immediate investment plans:

Content and document management: Largest opportunities in public sector (especially government), financial services (especially insurance/other finance), and discrete manufacturing. New first-time implementations opportunities in transport/telecom/media/utilities and, to a lesser extent, process manufacturing.

Collaborative technologies: Financial services, manufacturing, and healthcare are at the forefront of planned investments. Transport/telecom/media/utilities stand out for new first-time implementations.

BPM and analytics solutions: Banking driving investments in the SMB market and there are good opportunities in manufacturing and healthcare as well. New opportunities in transport/telecom/media/utilities.

ERP solutions: Early adopters are confirmed to be the most interested in continuing investments in this area. Good opportunities are also expected to arise from transport/telecom/media/utilities, healthcare, and financial services SMBs. Higher propensity to implement new ERP solutions for the first time in business services, government, and, to a lesser extent, retail/wholesale.

CRM: Vertical markets where the CRM installed base among SMBs is traditionally high (financial services) and those where it grew faster in the previous year (healthcare and retail/wholesale) are expected to offer the strongest revenue opportunities for vendors.

Industry-specific solutions: Opportunities for vendors targeting financial services and public sector SMBs. Stronger new first-time implementation opportunities in transport/telecom/media/utilities, retail/wholesale, and government.

Datawarehouse and data mart: Largest opportunities in financial services and government. Nonetheless, while financial services reveal higher plans for new first-time implementations, government institutions are expected to focus on integration with other enterprise applications, the addition of custom functionalities, and/or module upgrades. Selected new revenue opportunities in retail/wholesale and manufacturing.

Supply chain solutions: Low priority matched by low investment plans, yet growing opportunities are at hand as manufacturing, banking, transport/telecom/media/utilities, and retail/wholesale disclose above-average percentages of SMBs planning investments in these solutions. New first-time implementation plans stronger in transport/telecom/media/utilities and process manufacturing, along with business services and financial services.

Security: Security is highly adopted among SMBs in Western Europe and the majority of SMBs will continue to invest in security in 2008 focusing on integration with other enterprise solutions as well as continuing along the optimization of existing security systems through custom functional modifications, the implementation of new modules, and/or packaged upgrades. In this space the following points emerge from the IDC survey:

Secure content management: The pervasive use of the internet and wireless networks to exchange precious inbound and outbound information pushed demand for secure content management in the past and SMBs are anticipated to continue to invest in this area. Even so, the embracement of emerging technologies, the increase of mobile devices and workers, and compliance are anticipated to bring about challenges, driving demand for more sophisticated security solutions also among SMBs. 

Identity management: Identity management emerges as the key solution area for SMBs. Threat management and security and vulnerability management will also represent important areas of investment. In particular, the latter area will be highly important across all those SMBs that are directly impacted by the Payment Card Industry Data Security Standard, i.e. all those companies accepting credit card payments (retail/wholesale and business services are good examples). 

From a vertical perspective, the public sector is the most interesting segment. Healthcare and government, against an already high installed base, stand out as the verticals with the highest percentage of SMBs planning to invest in security technologies in 2008.

In the past, many SMB firms have taken a fragmented approach to IT solutions adoption and are now quite actively investing in custom functional modifications, integration with other enterprise applications, and adding new modules or upgrades to their existing solution. Nonetheless, significant plans to replace old IT solutions with new first-time implementations are evident in specific vertical markets.

Choosing an IT Supplier & Satisfaction

 

Channel Selection: A Summary

Sustained IT demand from SMBs is a reality and the trend is gaining strength. In particular IDC forecasts that in Western Europe the midmarket (100–499 employees) will be the fastest-growing IT segment in the period 2007–2011. IDC forecasts for the midmarket are confirmed by survey results, which underline that IT budgets are going to increase and this will result in SMBs adopting a more innovative and better use of IT.

IDC recognizes also that targeting small and midsize companies can be extremely challenging because of the nature of the segment itself. In this context, IT vendors keen to increase their market share in this space should consider the following points:

SMBs' most important reason when choosing an IT vendor is "customer services." SMBs are looking for better support and more intimacy from their IT suppliers, as they want to make better use of IT. The second most important criterion, "quality of service," stresses the approach that SMBs are taking towards high-value technology adoption. In this respect, SMBs are just like companies of any other size: they want quality and customer service.

Low cost of ownership is no longer top of mind for SMBs. This means that vendors need to maintain low prices, as SMBs' budgets remain tight but at the same time they have to move their communication efforts on the value that they can add with their solutions. This must be the top priority for IT vendors.

SMBs are not satisfied with their IT suppliers. On average SMBs are not satisfied with their IT suppliers and therefore vendors need to do more to understand SMBs' needs and to tailor their offerings and their communication. In particular the gap between the importance and the satisfaction of SMBs is widest for the two most important reasons when choosing an IT vendor, which emphasizes the importance for vendors in better focusing their strategies around customer support and intimacy through the help of their channels.

Educating channels to offer effective support and intimacy must become a top priority. In this context channel partners must be carefully selected and educated. SMBs' IT understanding gaps must be filled.

Resellers and integrators will command a proportionately larger share of IT spending. These two categories are not only the biggest but they are also expected to grow in the short term. The importance of VARs in the SMB space puts the accent on the fact that SMBs are truly looking to make better use of technology.

SMBs call for high-quality support. In the context described above, providing high-quality support for reasonable price must become a strategic priority for vendors willing to increase their presence in the SMB space.

Software vendors will gain some importance. Packaged software vendors will also have an increasing importance, as software solutions designed for SMBs gain more appeal in the market.

 

להגיב

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: