Skip to content

מיתוג דלקי חברת "דלק" – "דלק דרגון"

29/12/2009

מיתוג דלקי חברת "דלק" – "דלק דרגון"

דיויד שוגרמן David Sugarman

            שוק הדלק בישראל בשנת 2003 התאפיין בצמיחה נמוכה (2%) וחוסר בידול בולט (51% של צרכנים חסרי העדפה[1]). פועל יוצא מכך הוא שהתחרות בשוק היא על נתח שוק מתוך השוק הקיים. על מנת להגדיל את נתח השוק שלה, החליטה חברת "דלק" למתג את הדלק שלה.
            החל משנת 2003, החלה חברת דלק לשווק את הדלקים שלה תחת המותג "דלק דרגון", שמוצג באתר החברה כ: "… דלק משופר המכיל תוסף דטרגנטי ברמה גבוהה במיוחד, רמת ה-CLEAN-UP, המנקה את מערכות הדלק ומונעת הצטברות משקעים וכל זאת ללא תשלום נוסף. שימוש קבוע בדלק דרגון משפר את ביצועי המנוע,  מצמצם את צריכת הדלק ומקטין את כמות הגזים הרעילים הנפלטים מן המנוע".

            בכתבה מאתר Ynet מאתריך 15.9.03 מצוטט ראש מנהל הדלק במשרד התשתיות : "… ראש מנהל הדלק במשרד התשתיות, אהוד יחיאלי, מסביר שהתוספים כבר בפנים. לדבריו, כיום כבר בבתי הזיקוק מוכנסים התוספים לבנזין ולסולר. הוא מסביר שמדובר בתוספים שמחויבים על-פי התקן. מסיבה זאת הוא מתנגד לפרסומי החברות המייחסים לדלק שלהם סגולות ייחודיות".
            בהמשך הכתבה אף מצוטט מנכ"ל דלק : "… ההחלטה למתג את הדלקים נועדה ליצור לחברה יתרון תחרותי באמצעות מיתוג ובידול של המוצרים."

            לאור זאת, ניתן לראות כי מדובר ב-meaningless differentiation. חברת "דלק" מציעה ללקוחותיה תוסף "ייחודי" שהוא למעשה תוסף סטנדרטי שמוכנס במסגרת החוק לכל הדלקים כבר בבתי הזיקוק. עם זאת, כיוון שאף חברה (בזמנו) לא עשתה שימוש בתכונת התוסף על מנת ליצור בידול חברת "דלק" ניצלה את המצב על מנת ליצור לעצמה בידול.

 


[1]  הנתונים לקוחים מתוך דו"ח של חברת פז : www.hamil.co.il/upload/paz.doc

להגיב

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: