ניתוח קמפיין פרסומי Berlitz
ניתוח קמפיין פרסומי Berlitz
דיויד שוגרמן David Sugarman
תיאור המצב לפני הפעולה:
שוק לימוד השפות מאופיין בתחרות רבה ומספר רב של מתחרים.
בשוק פועלים גם שחקנים גלובליים הפועלים במספר שווקים ומדינות וגם מתחרים מקומיים המתמחים בשפה אחת \ שוק אחד.
Berlitz נמנית עם השחקנים הגדולים ביותר בשוק לימוד השפות. החברה פעילה בכ – 70 מדינות ומפעילה יותר מ – 470 מרכזי לימוד.
הבעיה העיקרית עימה מתמודדת Berlitz הינה הזכירות – כמות המתחרים העצומה בשוק מעמידה בפני הלקוח הפוטנציאלי מבחר גבוה מאד של אופציות בבואו לבחור ספק, לדוגמא:
- חיפוש אינטרנטי של המשפט Learn English מזהה 883,000,000 תוצאות..
- יותר מכך – חיפוש אינטרנטי של המשפטfor free Learn English מזהה 61,800,000 תוצאות..
תיאור הפעולה שנקטה חברת Berlitz:
במקרה דנן, מנסה חברת Berlitz לחזק את המותג ולשפר את הזכירות של המותג תוך שימוש בהומור ובסיטואציה קיצונית.
הפרסומת הספציפית אינה מנסה להציג היתרונות של לימוד ב Berlitz או להדגיש ייחוד או העדפה של בי"ס זה מול המתחרים אלא מתמקדת ביצירת אסוציאציה חיובית ומצחיקה עם המותג.
דוגמאות לפרסומות של החברה: